VÅRA YOGASTUDIOS


Prova träningen på HagabadetYogastudion

En ljus och luftig studio på översta våningen med dagsljus från två håll. Oljat trägolv och ljusa material för en lugn och skön känsla.

 

Här finns matta, filt, kloss och pall för utlåning.

 

Curmans Varma Yogastudio

Curmans varma bad i ljusa färger är en av Hagabadets varma bassänger byggd redan 1876. I samma sal erbjuder vi varm yoga med hög luftfuktighet, ca 32 - 34 C. Värmen, vattnets speglingar, vattnets kluckande och ljuset som strilar in från stora fönster i valv ger yogan en extra dimension. Här är det bra att använda sin egen matta då man svettas en hel del på varm yoga.

 

Studio Hotyoga

Under takåsarna på översta våningen erbjuder vi hot yoga i en varm och torr yogastudio. Med takfönster, snedtak, stjärnhimmel, tegel, tyger och färger ger vi dig möjlighet att njuta din yoga. Salens temperatur ligger på mellan 30 - 35 grader torr värme. Använd egen matta eftersom man svettas en hel del under hot yoga.

 

Terrassen

Sommartid flyttar utvalda yogalektioner då och då ut på vår takterrass. Yoga Open Air är uppskattat när det händer.


 

Hagabadet Älvstranden i Sannegården

Våren 2015 öppnade vi en oas för yoga och spa i Sannegården på Norra älvstranden. Vi har såklart tagit med oss kunskap, erfarenheter och skönt yogaliv dit. På Hagabadet Spa & Yogastudio Älvstranden erbjuder vi 3 salar för yoga, en ljus med stort ljusinsläpp med utsikt över kajen, en torr varm samt en varm fuktig.

 


 

Viktigt att tänka på

Hot yoga eller varm yoga är ett samlingsnamn för flera olika yogastilar där syftet är att man gör yoga i en varmare temperatur precis så som sker i Indien. Den inre värmen från kroppen samverkar med den yttre värmen vilket i sin tur ökar flexibiliteten och utvecklingen. Såklart extra värdefullt i vårt kalla klimat.

 

Det är dock mycket viktigt att lyssna på sin egen kropp och förmåga vilket förövrig gäller all yoga. Följ det din kropp vill göra just idag och jämför dig inte med någon annan eller vad du gjorde förra lektionen.

 

Variera gärna mellan varm yoga och yoga i rumstemperatur. Ta med vatten och stor handduk att lägga på yogamattan. Ta med egen yogamatta. Då det är hög luftfuktighet och syftet är att svettas mycket är det bra och mest hygieniskt att investera i en egen matta.